Saturday, December 5, 2009

Otanjyoubi omedetou !!!

Otanjyoubi omedetou = happy birthday!


My dear super-beloved son, Rafiqh Tsuyoshi...

Pejam celik pejam celik, dah 2tahun usia baby mama...
You may not be a baby anymore for others but you're always be my baby for the entire of my life...

Since the very 1st day mama knows you're in me, mama loves you more than my own self. You're my everythings, no word could describe how I feel towards you, only Allah knows, how deep is my love to you...

Sedar tak sedar, dah 2tahun mama bergelar ibu, how fast time flies... *sigh*
Kalau dulu sebelum ada anak, mama selalu pelik kenapa ibu2 mengeluh cepatnya masa berlalu, bayi yang serasa macam baru semalam dilahirkan kini dah besar panjang. Tapi sekarang mama faham sefaham-fahamnya bagaimana perasaan tu. Hingga ke saat ni, setiap kali tengok balik gambar2 dan video2 lama Rafiqh dulu2, ada satu rasa yang bagai menekan jiwa.
Aduhhh mama rindu, rindu pada kamu yang masih bayi... Semoga 2tahun usia Rafiqh ini tak sia2, mama mungkin bukan ibu yang baik tapi mama dah berusaha menjadi yang terbaik untuk Rafiqh...

Mama sayang Rafiqh, sayang semua anak2 mama, sama kasih itu seadanya... Walau seluruh dunia dijadikan tukaran untuk kalian, mama memilih kalian. Kerana seluruh dunia ini belum tentu mampu membuat mama tersenyum dan merasa bahagia. Hadirnya kalian bagai menyempurna kisah hidup mama, terasa seolah2 hidup di syurga dunia... Demi kalian, kematian tidak lagi menakutkan, demi kalian, nyawa pun sanggup mama pertaruhkan, demi kalian, seluruh kehidupan mama, rela mama korbankan...

Mama sentiasa berdoa, moga Rafiqh menjadi anak yang soleh, moga menjadi hamba yang bertaqwa, moga menjadi insan yang membahagiakan semua orang. Mama selalu doakan anak2 mama bakal menjadi orang yang meniti nama kegemilangan di mata manusia dan menjadi hamba yang terpilih di sisi Allah, moga berjaya bukan saja di dunia malah mendapat kejayaan paling ulung di akhirat kelak, amin...

Selamat hari lahir sayang...

10 comments:

yot said...

Happy birthday Rafiqh kun!!

Lady Caca said...

nk nangis baca....

otanjyoubi omedeto tsuyoshi kun~
^.^

elah said...

Happy birthday to Rafiqh.Semoga dilimpahi rahmatNya.
Fith,mana gamba kek heheh :)

Ina said...

happy birthday rafiqh! semoga mnjadi anak soleh, abg penyayang n rajin tolong mama yer hehe. owh semoga doa2 mama rafiqh dimakbulkan juga amin :D xsbr nk tgk gmbr bday celebtation rafiqh.

Fith said...

Aunty yot,akmal,elah n ina,arigatou...nanti fith letak pic2 kek n bday party k.tunggu cameraman bg,hehe

kaklong nuzula said...

huhu, tersentuh baca. itulah cetusan rasa seorg ibu jauh dr dalam hati yg suci murni.. uhuk.

nway, selamat hari lahir rafiqh!! semoga terus membesar dgn sihat, ceria, lagi bijaksana. Juga jadi anak yg soleh....

p/s: tsuyoshi tu mmg ada dlm surat beranak ker? apa makna dia fith? Ada kenangan la duk jepun ekkk...

::NaS:: said...

huhuhuu nanges2 baca.touching btul.

otanjoubi omedetou rafiqh.semoga membesar menjadi anak mama yg soleh.

Fith said...

kaklong,
terima kasih...

aah nama tsuyoshi tu ada dlm surat beranak,hehe...
nabma jepun tu maknanya kuat/tabah/cekal dll...


Nas,
tq."topik" smlm tak hbs sembang lg.gomen,kfith bz sikit.nanti2 mai laa rumah kita sambung cerita,hihi...

::NaS:: said...

hehe insyaAllah.makasih.eh jgn ckp kat org lain tau tu.heheheee...

Fith said...

Nas,
no worry,tak ckp aih.hihi