Wednesday, May 4, 2011

SK-II Single bottle for medium size

Kalau ada yang berminat nak cuba SK-II tapi taknak beli yang set2 tu so sekarang kami ada tawaran istimewa buat anda. Anda boleh beli single bottle medium size dari kami, stok sememangnya sangat terhad, ada 1 atau 2 botol saja yang available untuk setiap produk, so 1st comes 1st serve...

FT cleanser 20g RM30
FT clear lotion 20ml RM50
FT clear lotion 40ml RM90
FT essence 30ml RM90
FT lift emulsion 30g RM115
Skin signature 15g RM120

Postage charge for each parcel RM6...

Kenangan part 2

Sambungan dari entry yang lepas...

Budak 2orang ni seronok laa kot bila balik Malaysia, kawasan dalam rumah lapang, luar rumah pun lapang, melasak laa jawabnya pagi petang siang malam. Aktiviti wajib depa kalau cuaca cerah ialah main kat luar. Habis kawasan rumah ni depa tawaf pi mai pi mai. Kadang2 tu naik risau jugak kalau tak nampak kelibat depa bermain, especially si Raziqh tu lah yang paling tak boleh percaya, uihhh banyak sangat aih 'kerja' dia. Baru2 ni belikan dia selipar baru yang ada bunyi tot tet tot tet tu, haa baru lega sikit, eh lega banyak. Sebabnya senang nak trace dia pi mana, dok sebatu pun dah boleh dengar bunyi selipar tot tet dia tu...

Ni gambar terbaru Rafiqh dan Raziqh. Rafiqh esok genap laa 3tahun 5bulan. Raziqh pulak dah pun 1tahun 9bulan. Dah big boy dah dua2 orang. Nanti2 I update perkembangan terbaru depa pulak yer...




Sepanjang bulan mac dan april, rumah mak ni memang meriah sentiasa. Apa tak nya, kaklong dan anak2nya balik tinggal kat Ipoh sebab menunggu hari nak bersalin. 2R ada geng laa nak main, 2R + 2S = 4heroes ni dah cukup dah untuk buat havoc, penat nak melayan...

29 mac adalah hari lahir my youngest brother - adik. So kami pakat2 buat celebration lagi walaupun before tu dah celebrate ramai2, seronok jugak melayan sambutan2 ni especially bila ada ramai budak2 ni, happy tengok depa gembira. 28hb tu keluar belikan kek untuk potong petang tu, then the next day keluar makan Radix fried chicken pulak. Selamat ulangtahun kelahiran ke-11 paksu! We all love u...


Tuesday, May 3, 2011

Sedih

Amboi2, nampak macam rajin je kan I update blog lately?! Taktau laa sampai bila nak bertahan kerajinan ku ini tapi harap2 boleh maintain lah ya. Btw sekarang ni tengah cuti golden weeks kat Jepun, so agak2 apa kena mengena cuti kat Jepun tu dengan I kat Malaysia ni?! Dah kalau sana cuti means myLove pun tengah cuti2 laa kan, dah dia cuti makanya 24/7 laa dia online, tu pasai laa I pun rajin jugak online, nak spend masa bersembang2 dengannya, boleh video call sekali, dah alang2 dok online tu boleh laa selit2 meng-update blog kan, haa itulah kesahnya...

Kalau hari myLove kerja, malam2 ja boleh online. Selalunya lepas maghrib tu terus tidurkan 2R, baru laa mak depa boleh bersenang-lenang depan laptop. Tapi pun, selalunya mak depa dah tertidur sekali, hihi, bangun pun mamai2 ber-chatting. Kiranya time weekdays memang jarang laa si ayah dapat tengok anak2nya via webcam. Tunggu weekends saja laa, tu pun tengok sat2 saja, bebudak ni takat tengok gitu2 saja pun, excited habis laa tengok ayah depa kat skrin tapi sat tu ja laa. Dah cemuih depa blah pi sambung main pulak. Budak2 kan, tak faham sangat pun lagi agaknya...

Kalau ikutkan perancangan awal, sepatutnya semalam kami 1 family dah pun naik flight ke Belanda tapi perancangan Allah mengatasi segalanya, dari hanya 3minggu myLove balik Nihong dah injak masa jadi sebulan lebih dia kena duk kat sana. Tiket flight dah di-postponed ke hujung bulan ni, hopefully schedule kerja myLove dah takdak delay dah, amin. Sedih?! Awat dakkkk, sedih wooo. Sebelum ni sebulan lebih jugak dia kat Belanda nun, balik sini 5hari saja dah kena terbang balik Nihong, tak sempat nak melepas rindu, dah terpisah semula. Tapi nak buat macammana kan, dia pi bekerja, kalau I rasa sedih, dia pun sedih jugak, at least I ada 2budak kecik ni menemani diri, while he's all alone, lagi kesian. Makanya pendam2 laa kesedihan tu, kontrol2 laa gelodak hati ni, idak perlu laa nak meraung cerita kat 1 dunia akan kesedihan dan rindu yang ditanggung kan, kuang3. Orang lain tengok I, depa nampak I releks saja, macam tak terkesan langsung dengan apa yang berlaku sekarang, nampak happy saja. Hadoiii, persoalannya perlu ka I mengeluh-kesah pada sesuatu ketentuan dan perancangan yang Allah dah tetapkan, dan paling utama kami sendiri yang memilih jalan ini untuk masa depan kami?! Perlu ka I nak cerita yang I menangis, tak boleh tidur lena, bla3 kat semua orang?! Rasanya tak perlu kot kan. Banyak lagi benda lain nak fikir, anak2 pun nak kena entertain, kerja2 kat sini pun banyak nak kena uruskan, fuhhhh...

Apapun, moga perjalanan hidup kami di sini dan dia di sana dipermudahkan, moga diberi ketabahan dan diberi kelapangan hati dalam setiap urusan. Sungguh, sebuah perpisahan itu menyakitkan tapi melihat setiap perkara dari sudut yang positif dan menitip redha, insyaAllah segalanya akan disusuli rahmah dan barakah yang berpanjangan. Moga perpisahan ini membuka ruang2 muhasabah buat kami, membina titian kasih yang lebih utuh dan memperkuatkan rasa cinta yang ada demi sebuah rumahtangga yang bahagia...

Monday, May 2, 2011

SK-II Best ker?!

EDITED -

Nak bagi reviews berkenaan produk2 SK-II lah pulak. Selalu sangat orang tanya "best ker SK-II? Berkesan? Betul2 boleh jadi cantik ka?". I selalu jawab "semuanya bergantung pada kesesuaian kulit wajah jugak, nak guarantee 100% pasti berkesan tu memang tak boleh laa, sebab ada setengah orang kena pilih produk2 yang mahal untuk maintain kecantikan dan penjagaan wajahnya tapi ada jugak orang yang cuma memerlukan produk2 yang biasa murah2 saja, kulit kita masing2 tak sama. Kalau tanya I, sure I cakap I suka SK-II, sesuai dengan I so that's why I berani jual kan"...

I sebenarnya baru saja berkenal-kenalan dengan SK-II ni, bagi yang dah lama baca blog ni sure tahu kan, tak sampai 6bulan pun lagi. Sebulan sebelum try produk ni, muka ni agak bermasalah dengan banyaknya jerawat, taktau pasai apa, maybe hormon imbalance kot. Sangat merimaskan, merisaukan dan menyampah hokey dengan jerawat2 ni, sebabnya parut tompok2 hitam yang terkesan tu mengambil masa yang agak lama untuk lenyap sepenuhnya...

Lepas try produk2 SK-II, 1st few weeks tu jerawat dah makin berkurang. Walaupun ada jugak jerawat baru yang naik tapi I just ignored ja, benda baru nak cuba memang take time sikit untuk berinteraksi dengan kulit. Tak lama lepas tu kami balik Malaysia, I ada jumpa seorang kenalan yang bekerja di sebuah pusat kecantikan. Sembang2 tentang pakej2 kecantikan yang ada, termasuk rawatan wajah, urutan badan, mandi lulur, sauna dan sebagainya. Teruja nak try sebab dah lama sangat tak buat semua tu, so dia cadangkan I buat rawatan laser pada wajah untuk buang kesan2 parut jerawat yang ada. Honestly I ni agak pesimis sikit bila masuk bab rawatan2 macam ni, takut dan risau pada kesan sampingan. Tapi bila dengar saranan dia tu memang hati ni tertarik jugak, hihi. Cuma bila balik rumah dan fikir2 lagi, ish taknak lah cuba, just nak buat rawatan wajah biasa saja. Berbulan2 punya dok tangguh punya tangguh nak pi buat rawatan, takdak masa punya pasal, beberapa hari lepas jumpa dia semula, and guess what, tiba2 dia kata, "eh tak payah laa buat laser(memang takmau pun, haha), muka dah nampak ok dah, parut dah berkurang, you pakai apa?". Jawapannya "SK-II"...

Padahal sepanjang duk kat Malaysia ni, I taklah begitu konsisten dengan pemakaian SK-II ni, tambah2 pulak dok mabuk kan, memang takdak mood aih nak tempek itu ini kat muka. I cuma guna cleanser sahaja setiap hari, selebihnya time rajin tu pakai laa clear lotion, essence dan pelembap(lift emulsion/sign signature). Dengan hanya menggunakan beberapa produk ni saja, I dah rasa sangat berpuas hati dengan kesannya. Rasanya tak perlu laa nak guna banyak sangat produk yang ditawarkan, cuma perlu pilih produk yang paling basic dan kemudiannya kena laa konsisten menggunakannya yer...

Masalah utama I sejak duk Jepun ialah setiap kali balik Malaysia I akan berhadapan dengan masalah jerawat yang sangat sukar nak dikawal. Rasanya mungkin disebabkan oleh faktor cuaca, kat Malaysia ni panas sentiasa, kulit mudah berpeluh2 dan berminyak, pemakanan pun yer jugak, so ended up setiap kali balik Malaysia, kulit ni sangatlah rasa tak best. Tapi berbeza dengan balik kali ni, obvious sangat rasa, setakat balik ni dah 3bulan kat sini, takdak lagi jerawat yang muncul. Kulit pun dah tak berminyak, kalau dulu2 kena cuci muka 3kali sehari sekarang ni sekali sehari pun no hal. Jadi betullah, SK-II membantu kulit wajah mengekalkan kelembapan dan pH-nya untuk berada pada tahap paling optimum...

Ada jugak customers yang tanya, kenapa bila dia try SK-II, akan ada jerawat2 kecil yang tumbuh? Ok girls, all I can say, MAYBE sebab kita selalu push kulit kita untuk terima produk baru ni. Ya laa kan, dah beli mahai2 mesti tak sabaq2 nak tempek serba-serbi produk tu, kalau beli 9barang, habis 9 tu semua nak buh sekali hadap, dan awal2 tu mesti ikut sebijik2 kaedah pemakaian seperti yang disarankan kan, nak cepat tengok hasil punya pasai, hihi, akibatnya ada sesetengah orang kulitnya akan bertindak-balas ke arah yang kurang menyenangkan. So my advice, janganlah gopoh ye kawan2 dalam mencuba produk2 baru ni, jangan bagi tekanan pada kulit kita untuk mula membina keserasian, slowly insyaAllah hasilnya akan dapat kita lihat nanti...

Nak iklan pulak, bagi sesiapa yang berminat nak beli single bottle medium size SK-II ni, boleh contact me via sms ke 011-19095475 atau email arukassfan@yahoo.com atau facebook. Very limited stock...

Sunday, May 1, 2011

Kenangan part 1

Sekejap je masa berlalu, dah pun masuk bulan 5. Maknanya dah nak masuk 3bulan kami kat Malaysia. Sejak balik Malaysia ni, memang agak lemau laa bab update-mengupdate blog ni. Alasannya sibuk lah, morning sickness lah, takdak mood lah, ish macam2lah, kalau disenarai tak muat ruang ni kot, hihi. Banyak sebenarnya yang telah berlaku sepanjang kami kat sini, rasa rugi pun ye jugak sebab tak coretkan kat sini semua kenangan2 tu, so sementara otak ni masih ingat sikit2 pada apa yang telah berlaku, mai laa nak tulis secara rambang...

10/2 balik ke Malaysia, stay Ipoh 2hari je, sabtu 12/2 kami ke KL, the next day balik Melaka. Duk di Melaka sampai laa 24/2, kemudiannya balik Ipoh semula. Petang 26/2 kami ke rumah abang myLove kat Kajang sebab myLove naik flight ke Holland malamnya. Bermula 27/2 tu kami anak-beranak melepak di Ipoh saja laa...

Ada 1 weekends pada bulan mac yang lepas(tak ingat tarikh), semua adik-beradik I balik dan berkumpul kat rumah abah mak, seronok, meriah sungguh2. Walaupun dok mabuk tak hingat time tu, dalam dok tingtong2 mereng tu pun still boleh rasa enjoy dapat berkumpul semua 6beradik, campur ipar-duai dan anak2 saudara. Hari sabtu malam kami keluar makan beramai2 kat Pakeeza Restaurant, family dinner ni adalah acara wajib bila berkumpul. Gambar yillek laa, nak makan pun terkedu2 tak lalu, ni nak ambil gambar pulak, memang tak ah! Hari ahad tengahari tu masak ramai2, as usual chef2 unggul(kaklong dan alang) tunjuk skill memasak, chef-tak-berapa-nak-unggul(haku lah tu) duk tepi2 tengok aje yer, hakhakhak. Macam2 masak, dah macam nak raya pulak. I pulak try test buat maki-zushi, hasilnya not bad laa for the 1st timer kan, memang rupa tak cun tapi rasanya boleh tahan, 2R laa yang pulun makan. Tak payah terkejut laa ye, even though dah 9tahun duk nihong, memang tak pernah sekali pun buat sushi hokey, slowly kena belajar dah laa kan, nanti senang nak jamu anak2 yang bertekak jepun ni. Lepas lunch beramai2, petangnya kami buat birthday celebration untuk abanglong(3/3), kaklong(1/2), alang(18/2), ateh(21/2) dan adik (29/3), haa buat sekali harung 5 orang, jimat! Beli kek aiskrim kat baskin robin dan lepas makan aiskrim, keluar kat laman untuk ber-bbq pulak, bakar daging dan ayam, best! Dah kenyang perut, buka kolam plastik pulak, bagi budak2 kecik ni berendam, satu kawasan perumahan bukit ni boleh dengar pekikan budak2 ni, havoc gila, haha. Hmmm, bila pulak laa nak dapat berkumpul semua2 macam ni lagi...

Friday, April 22, 2011

Kupu2 kecil menari dalam perutku

Tangguh dulu cerita pasal check ups pregnancy, meh nak cerita pasal benda lain dulu, tapi tetap berkisar pada pregnancy ni jugaklah...

2hari lepas buat pertama kalinya mama dah dapat rasa movement baby, yeay! Walaupun at first macam was2 jugak eh betul ker tu baby tapi lepas tu rasa yakin yang dirasakan bergerak2 tu adalah my little fella in me. Tiba2 perasaan rindu nak rasa baby gerak2, kicking and poking from inside kembali membuak2, sangatlah istimewa perasaan itu, undescribeable...

Baby bump pun dah makin menonjol. Ok, tak payah buat2 terkejut laa kan, since this is not the 1st pregnancy so memang normal laa kalau awal2 lagi dah boleh nampak perutku membuncit, hihi. Tak payah nak sorok2 cover2 perut ni cause I don't care at all kalau orang nak kata buncit pun, I'm so proud that I'm now pregnant. Kalau dulu kena tunggu minggu ke-20 baru nak nampak baby bump tapi kali ni minggu ke-15 pun dah ketara, so sekarang ni suka sangatlah duk menayang diri depan cermin sambil pegang usap2 perut, soo cute sebab kecik comel aje. Nanti boleh laa publish picture tummy kat sini...

Dah lama tak bercerita pasal 2R kan, both dah besar dah pun. Nanti2 laa siapkan entry pasal depa yang tertangguh2 tu. Sejak tau yang I pregnant lagi, both 2R dah dimaklum yang depa akan dapat adik lagi but surely dua2 pun blur sebab tak faham apa2 lagi. Kalau tanya mana akachan(=baby), depa akan tunjuk atau pegang perut mama tapi rasa2nya depa pun taktau the fact yang ada baby sedang membesar kat dalam tu, hihi. 2R memang sukakan baby, kalau pi rumah orang yang ada baby kecik syok laa depa, haa tambah2 sekarang ada baby Syadza kat rumah ni, alahaiiii tak habis2 nak mengulit baby tu. As for Rafiqh, sebab dah besar so sangat senang nak train dia on how to treat a baby. Dia pegang pun slowly dan gentle saja, agak concern jugaklah itu ini tapi Raziqh, oh no! hahaha, boleh tepuk dahi. Awal2 baby Syadza lahir hari tu dia dok buat bunyi geram "eee, eee" sambil ketap bibir setiap kali tengok baby, tangan pun merata tala nak cuit baby, uishhh geram sangat laa kot tengok si kecik tu mata berkelip2 menguek2. Tapi sekarang dah ok sikit, kena ajar dia cara macammana nak sentuh baby, macammana nak kiss baby and etc. Nanti2 dia pandai laa kan, belajar sikit2 nanti senang laa bila adik sendiri dah lahir, tak payah laa mama nak berkepung sakan, hehe...

Si kupu2 kecilku sayang, membesarlah dengan sihat dan sempurna. Moga Allah mempermudahkan perjalanan kita ini. Mama miss your daddy badly, eh2 tiba2 lari tajuk, haha...

Wednesday, April 20, 2011

SK-II sets special offer - ready stock...

Ada 3 set saja untuk kali ni, kuantiti untuk setiap set adalah terhad. Kos penghantaran adalah PERCUMA!

Untuk set pertama, SK-II Beauty set ni cuma ada SATU set sahaja!

Harga di pasaran Jepun sekitar RM500. Sebelum ni I jual dengan harga RM380 tapi sekarang hanya RM360 sahaja!





Set kedua ialah SK-II Travel Kits (set D), hanya ada 2 set sahaja!

Harga sebelum ni ialah RM340 tapi sekarang hanya RM320 sahaja!





Untuk set ketiga ialah Pitera Travel Set, ada 5 set yang available. Harga bagi set ni ialah RM300 sahaja!



Untuk detail info berkenaan isi set2 ni boleh refer blog ini yer -> Sakura Boutique

Jika berminat sila email arukassfan@yahoo.com atau msg di FB pun boleh. Cepat yer, 1st comes 1st serve!

Update carca marba

Banyak sungguh benda nak update tapi sebab tak dak masa nak bercerita panjang so mai laa nak tulis in points saja. Ada beberapa draft entries dah sebenarnya, tak sempat nak perabih tulis saja, nanti2 laa bila ada mood tu boleh publish banyak2 terus eh. So kali ni cuma dapat bagi cerita2 pendek sajalah, kira ok la kan, at least blog ni tak laa sunyi sepi sangat, ada laa jugak ceritanya...

1. Baby baru abanglong&kaklong tu namanya Siti Syadza Damia. Ramai aih yang tanya, haa baru boleh hebah secara rasmi selepas papa dan mamanya dah umumkan. Kami panggil 'baby pinky' kat dia, sebab baju seluar mitton socks serba-serbi pink, sekali dengan mukanya pun pink, hehe. Putih merah orangnya, gebusss...

2. Pregnancy dah masuk minggu ke-17, alhamdulillah morning sickness dah makin berkurang. Dah tak rasa loya2 cuma still akan muntah bila tersalah makan. Pening2 masih ada, almost setiap hari terpaksa berdepan dengan rasa pening ni, walaupun bukanlah pening yang nyut2 sampai kena baring tu tapi tetap jugak pening2 ringan ni mengganggu urusan harian...

3. Ada lebih kurang seminggu lebih je lagi kami kat Malaysia. 2mei nanti dah nak berangkat ke Holland. Maybe nanti kat sana banyak laa masa terluang, boleh update banyak2 kot, hihi...

4. Perkembangan SK-II pulak. Sejak balik Malaysia ni ramai sungguh yang bertanya pasal nak membeli produk SK-II, atas sebab tu I dah beli beberapa set sebagai ready stock yang insyaAllah akan tiba di Malaysia sekitar awal mei nanti. I akan tulis entry khas berkenaan set2 ni nanti, so kalau berminat boleh contact yer...

Friday, April 8, 2011

Double triple happiness on 7th april

Semalam I bukan saja teruja sebab myLove nak balik tapi lebih2 teruja lagi sebab my sil-kaklong nak melahirkan cahayamatanya yang ke-3...

Petang semalam sekitar pukul 2.30 abanglong dan kaklong dah ke klinik, tinggalkan both of their heroes kat rumah. Sedang budak2 ni bergegak-gempita main tak ingat dunia, tiba2 dapat phone call mengatakan kaklong dah nak bersalin, kami pun kelam-kelibut laa bersiap nak pi hospital. Sesampai kat hospital baby dah lahir dah pun, alhamdulillah both mommy and baby sehat, and it's a GIRL! Taraaaa...




Siti Mariam's junior, sebijik wajah mamanya, kawaiiii...

Comel kan? The 1st cucu perempuan in our family. Tok abah yang kat Seremban, maklang dan maktehnya sibuk laa suruh ambil gambarlah itulah inilah, semua excited habis dengan kelahirannya. Oh btw, baby ni takdak nama lagi yer. Geram woo tengok baby baru lahir ni, rasa nak kemam2 je. Belum berpeluang nak kendong baby lagi, semalam cuma sempat tengok, snap gambar dan kiss je, lepas tu terus rushing ke stesyen keretapi nak jemput myLove pulak. Takpa2, petang sat lagi nak pi hospital tengok baby lagi...

Haaa maklang, makteh dan pakcik sure tak senang duduk sekarang ni kan, muahahaha sila laa balik, kita gomoi baby kaklong, keh3...

Thursday, April 7, 2011

Separuh jiwaku yang pergi akan pulang hari ni, yeay2!

Dah lama nak post entry ni tapi bertangguh2 due to macam2 hal. Pagi ni ada kelapangan sedikit nak menaip. Uihhh banyak cerita nak update sebenarnya tapi tak nyempat2, maklumlah 'sibuk', hehe...

Tengok tajuk entry pun dah boleh agak kot apa isi kandungan entry kali ni kan. Yup, myLove dah on the way dari Holland balik Malaysia. Setelah lebih sebulan terpisah, rindu amat! I pun baru je dapat tau yang myLove confirm nak balik, tu pun isnin lepas baru betul2 confirm. Sebelum tu dah banyak kali plan tapi bertukar2, nak buat macammana kan, dia ke sana bukan makan angin tapi bertugas, kena laa faham, yer dak?!

InsyaAllah petang ni pukul 3 myLove akan sampai KLIA, abah jemput di KLIA dan hantar ke KL central, myLove balik Ipoh naik ETS je. Cadangnya nak pi jemput tapi sebab tau nak balik pun mengejut, tak sempat nak prepare. Bebenornya yang nak kena prepare tu adalah GPS, hahaha, uishhh tak reti aih nak drive jauh2 kat Malaysia ni, tambah2 lalu highway bagai, takut sesat! Hari tu dah cakap kat abanglong nak pinjam GPS tapi tak ambil lagi dari dia sebab dok sangka myLove balik on weekends, tup2 balik weekdays, kesian cik abang kena balik sendiri...

Balik kali ni pun tak lama, isnin depan dah nak kena terbang balik. MyLove kena balik Jepun dulu for few weeks dan kami kena stay Malaysia lagi, sempat laa jumpa beberapa hari. Hopefully anak2 tak buat hal laa lepas ayah diorang tiba2 hilang balik, huhu. InsyaAllah lepas settle kerja2 di Jepun, baru dia balik Malaysia semula dan kami sekeluarga ikut dia ke Holland. Moga Allah permudahkan semua urusan dan perjalanannya...

Update terbaru tentang morning sickness pulak, hmmm belum habis pun lagi even though dah pun masuk minggu ke-15. Hebat2! Cumanya dah berkurang banyaklah compare to before ni. Kalau nak buat perbandingan dengan pregnancies dulu2, time ni dah sehat walafiat dah, dah energetic balik macam orang tak pregnant dah tapi kali ni ada lagi bersisa morning sickness-nya. Memanglah setiap pregnancy tu berbeza2 dan tak dapat tak, kita akan buat sedikit perbandingan kan. Walau teruk macammana sekalipun, I'm so sure hati setiap ibu tu pasti tabah melalui waktu2 genting ni demi anak yang dikandungnya, kan kan? Sekarang ni biasanya akan rasa pening2 dan loya nak muntah bila dah lepas asar, badan pun akan rasa letih dan lemah2 time tu. Tapi pun, tetap paksa diri bangun bergerak pi jalan sana sini demi anak2...